Schoolprestaties en diabetes

Thomas heeft vorige week zijn rapport gehad en gelukkig heeft de suiker tot nu toe geen of heel weinig invloed op zijn leerprestaties. Hij had een goed rapport en zelfs een 9 voor rekenen! Wel merken juf en meester natuurlijk op dat hij zich ene keer meer dan de andere keer kan concentreren op zijn werk en dat hangt dan meestal weer samen met zijn suikers (als hij hoog zit is hij erg druk en draait hij alle kanten op, wat we thuis ook zien natuurlijk). Maarten en ik zijn samen naar het rapportgesprek geweest vanavond en de juf vertelde dat hij het allemaal heel goed weet maar soms wat te onzeker is wat betreft waardes en tussendoortjes. We hebben afgesproken dat ik een spiekkaartje maak. Ook gaan ze nog even nadenken over hoe het melden van zijn waardes (of als hij zich niet lekker voelt) beter te integreren in de lessen in plaats van dwars door de uitleg van juf en meester heen (als hij een hypo/ hyper  heeft of niet lekker is natuurlijk noodzakelijk maar als het ook even kan wachten, dan dat liever natuurlijk). Mijn voorstel was een rood kaartje en dat vond ze op zich wel een goed idee. Woensdag gaan we op initiatief van de juf voor het eerst invoeren dat Thomas zelf halverwege de gymles even gaat meten zonder dat ik erbij ben en dan zelf kan besluiten wat en of hij iets moet doen, eigenlijk net als op school voor de pauze, dan doet hij dat ook helemaal zelf.  Juf zorgt er dan voor dat de meter van school veilig mee naar de gymles gaat, dus dat is ook ondervangen. Dat waren mijn twee voornaamste punten waarom ik nog tijdens de gymles kwam om samen met hem te meten: het meenemen van de meter en het erg hebben in de tijd (dus halverwege de gymles meten).